Budúcnosť analógovej hudby...
Spoločnosť DS Audio zmodernizovala optické gramofónové prenosky, čím úplne zmenila svet reprodukcie hudby z vinylových platní. DS Audio je divíziou spoločnosti Digital Stream Corporation, ktorá spolu so spoločnosťou Microsoft vyvinula prvú optickú myš. Využívajúc svoje znalosti v oblasti optiky v kombinácii s modernými technológiami, inžinieri spoločnosti DS Audio zdokonalili gramofónovú prenosku. DS Audio ponúka kompletný rad optických gramofónových prenosiek a zodpovedajúcich gramofónových ekvalizérov.Medzi výhody optických DS Audio prenosiek patrí zníženie šumu a hmotnosti, ktoré je lepšie ako pri klasických MM a MC prenoskách. Keďže v optickej prenoske neexistujú magnety, nevzniká magneticky indukované skreslenie typické pre MM alebo MC prenosky.Phono predzosilňovač alebo tzv. equalizér od DS Audio.
Prečo je obvod phono ekvalizéra optickej prenosky odlišný od obvodu MM / MC?
Prevodníky, ako sú reproduktory, mikrofóny a snímacie kazety, sú rozdelené do dvoch typov ako „typ úmerný rýchlosti“ a „typ úmerný amplitúde“. Prevodníky založené na elektromagnetickej indukcii, ako sú snímacie kazety MM / MC a rezacia hlava, sú „typu úmerného rýchlosti“. Ak je hnacie napätie konštantné počas celej frekvencie, šírka pohybu reznej hlavy sa zmenšuje, zatiaľ čo vstupná frekvencia stúpa. Je to rovnaký spôsob ako pohyb membrány magnetického reproduktora. Keď reprodukujete túto drážku pomocou MM/MC snímacích kaziet, výstupné napätie sa zvyšuje, zatiaľ čo frekvencia drážky stúpa, ale šírka drážky sa zmenšuje, zatiaľ čo frekvencia drážky stúpa. Výsledkom je, že výstupné napätie je konštantné počas celej frekvencie. Toto sú základy rezania a reprodukcie vinylových platní.Na druhej strane prevodníky, ako sú optické a kondenzátorové snímacie kazety, sú „typu proporcionálneho amplitúdy“. Keď reprodukujete drážku vyrezanú rezacou hlavou „úmernou rýchlosti“ s kazetami s optickým snímaním, výstupné napätie klesá, zatiaľ čo frekvencia drážky stúpa, pretože šírka drážky sa zmenšuje, zatiaľ čo frekvencia drážky stúpa. Ak navrhujete svoj vlastný obvod phono ekvalizéra pre kazety s optickým snímačom, uvedomte si tento rozdiel. Pri skutočnom rezaní vinylových platní sa vstupný signál znižuje v nižšom frekvenčnom rozsahu, aby nebol groove príliš agresívny, a je zosilnený vo vyššom frekvenčnom rozsahu, aby nebol groove príliš tichý. S týmto predbežným spracovaním sú šírky drážok udržiavané takmer konštantné v celom frekvenčnom rozsahu. Výsledkom je, že fyzikálne zvuky spôsobené hrubosťou povrchu materiálu sa stávajú takmer konštantnými a je možný dlhší čas prehrávania.V reprodukčnom procese sa nižšia frekvencia znižuje a vyššia frekvencia klesá, aby sa kompenzovali rezné charakteristiky. S týmto dodatočným spracovaním sa dosiahne plochá frekvenčná odozva a dobrý pomer signálu k šumu. Toto sú základy phono ekvalizéra a „RIAA“ štandardizovalo krivku ekvalizéra pre vinylové platne v roku 1954. Teraz je dočasné rozhodnutie nazvať krivku ekvalizéra strihu ako „Invertovaný ekvalizér RIAA“, pretože krivka ekvalizéra reprodukcie je vo všeobecnosti na spotrebiteľskom audio trhu nazývaný „ekvalizér RIAA“.
Potrebujeme hornopriepustné filtre v subsonickom frekvenčnom rozsahu?
Deformácia platní a nízkofrekvenčná rezonancia tónového ramena vygenerujú podzvukové frekvenčné signály, ktoré môžu spôsobiť intermodulačné skreslenie v zosilňovači alebo rozdrviť basový reproduktor v reproduktore. Keďže kazeta s optickým snímačom je prevodník „amplitúdovo proporcionálneho typu“, teoreticky je možné reprodukovať signál až do jednosmerného prúdu (0 Hz) v nízkofrekvenčnom rozsahu. Preto je kazeta s optickým snímačom trochu kritická pre tento problém, pretože má podzvukovú frekvenčnú odozvu. Snímacie kazety MM/MC sú menej kritické, pretože účinnosť generovania v podzvukovom frekvenčnom rozsahu je znížená. Aby ste sa vyhli týmto problémom, bol by užitočný subsonický filter. Keďže časová konštanta a poradie filtra závisí od deformácie záznamov a tónových ramien, určite optimálne hodnoty pre váš systém.
O internom pripojení kazety s optickým snímačom DS Audio.
Vnútorné pripojenie optických snímacích kaziet DS Audio je znázornené nasledovne. Vo snímacích kazetách 2. generácie, ako sú „DS Master1“, „DS-W2“, „DS002“ a „DS-E1“, sa ako svetelný zdroj pre oba kanály PD používa jedna infračervená LED. Vo snímacích kazetách 3. generácie, ako sú „Grand Master“ a „DS003“, sa samostatné infračervené LED diódy používajú ako svetelný zdroj pre každý kanál PD jednotlivo. Výsledkom je, že výstupný signál zo snímacích kaziet 3. generácie je zosilnený oproti signálu z 2. generácie. Ak by ste chceli optimalizovať svoj phono ekvalizér pre snímacie kazety 2. generácie, bol by žiaduci ďalší zisk.
Základný princíp optickej kazety
Rozdiel v princípe detekcie medzi optickou kazetou a kazetou MM / MC je v tom, že kazeta MM / MC aj optická kazeta čítajú drážku platne cez ihlu, ale bežná kazeta MM / MC detekuje hudobný signál vibráciou magnetu (alebo cievky) v magnetickom poli. Na druhej strane optické kazety detegujú hudobné signály zachytávaním zmien tieňa (zmeny jasu) pomocou LED diód a PD (fotobunky). Pretože kazety MM / MC generujú elektrinu odrezaním magnetického poľa, magnetický odpor vždy vzniká, keď sa magnet (alebo cievka) pohybuje.Optická kazeta však detekuje len zmenu jasu (pohyb tieňa), takže pri pohybe vibračného systému nevzniká žiadny magnetický odpor. Pretože na vibračný systém nepôsobí žiadny magnetický odpor, hrot ihly sa môže pohybovať hladko. Toto je hlavná výhoda technológie optických kaziet. Na detekciu hudobných signálov musí kazeta MM / MC pohybovať magnetom alebo jadrom a cievkou. V prípade optických kaziet však stačí posunúť tieniacu dosku svetla s hrúbkou len 100 mikrónov, takže pohyblivá hmota je veľmi nízka.
Aký je princíp detekcie optickej kazety?
Optická kazeta deteguje pohyb ihly pomocou infračervenej LED, tieniacej dosky a dvoch PD (fotočlánkov). Princíp činnosti je jednoduchý, tieniaca doska vibruje pred LED a PD (fotobunky) za ňou snímajú zmenu jasu.Keď sa drážka platne rozvibruje (šikmý 45 stupňov), vibrácie sa prenesú z hrotu ihly na konzolu a spolu vibruje aj tieniaca platňa. Keďže tieniaca platňa vibruje takým spôsobom, že blokuje svetlo prednej LED, jas vstupujúci do PD (fotobunky) sa plynule mení zo svetlého → tmavého → jasného → tmavého. Keď fotobunky detekujú zmeny jasu spôsobené pohybom drážky záznamu, výstupné napätie sa zodpovedajúcim spôsobom zmení. Pohyb tieniacej dosky bude snímaný ako 2 samostatné stereo kanály, dvoma nezávislými fotodetektormi.Uhlový pohyb tieniacej dosky zaisťuje, že každý fotodetektor dokáže zachytiť informácie iba zo svojho zodpovedajúceho kanála. Informácie z paralelného pohybu opačného kanála sa neprečítajú, čím sa zabezpečí presné vyváženie kanálov a oddelenie kanálov. Keďže jas fotobunky sa nemení, pretože pohyb tieniacej dosky sa stáva paralelným pohybom na strane opačnej strany PD (fotobunky), je možné detekovať audio signály ľavého a pravého kanála pomocou jednej tieniacej dosky. Tento základný princíp detekcie je úplne rovnaký ako pri fotoelektrickej kazete pred 40 rokmi. Dôležitým bodom je, že výstupom PD (fotobunky) je čistý analógový zvuk, pretože pohyb tieniacej dosky = pohyb záznamovej dosky sa prejaví ako zmena napätia. NIE JE to digitálny zvuk.Pre koho je značka DS Audio vhodná?Vzhľadom na produktovú škálu značky DS Audio je viac menej isté, že je určená predovšetkým pre fanúšikov gramofónov a ich neprekonateľnú chuť objavovať stále inovatívne vylepšenia. Spoločnosť DS Audio teda ponúka kompletný sortiment optických gramofónových prenosiek, počnúc základným systémom E1 až po vlajkovú loď Grand Master. Všetky optické prenosky DS Audio dosahujú optimálny výkon s gramofónovými predzosilňovačmi DS Audio. Rovnako stojí za zmienku aj príslušenstvo DS Audio, ktoré v sebe zahŕňa úžasnú čističku ihiel, nadstavbu pre upevnenie prenosky a v neposlednom rade jedinečný ionizér, s ktorým neutralizujete a odstránite statický náboj z vinylových platní.